Paling Epik Konsert Siti Nurhaliza Cinta Di Awan Adalah Konsert Terakhir | Dunia Penuh Gosip

Paling Epik Konsert Siti Nurhaliza Cinta Di Awan Adalah Konsert Terakhir

Memang selayaknya Dato' Sri Siti Nurhaliza digelar penyanyi No. 1 negara setalah ketiga-tiga konsert yang diadakan tahun ini sold out dalam masa singkat. Dato' Sri Siti tahun ini telah menganjurkan tiga kali konsert solo bersekala besar iaitu pertama Konsert Sebuah Epitome Saya Siti Nurhaliza di Arena Axiata Bukit Jalil. Manakala konsert kedua diadakan di negara jiran Singapura iaitu Konsert Fenomena Dato' Sri Siti Nurhaliza. Juga baru-baru ini TokTi mengadakan konsert ketiga beliau iaitu Siti Nurhaliza Cinta Di Awan yang diadakan di Arena Of Stars Genting Highland.



Kesemua ketiga-tiga konsert beliau mendapat sambutan luar biasa sehingga terpaksa diadakan hari kedua untuk konsert di Singapura dan Arena Of Stars demi memenuhi kehendak peminat tercinta yang sentiasa memberi sokongan tidak berbelah bagi kepada beliau. 

Konsert di Siti Nurhaliza Cinta Di Awan telah dipenuhi sehingga lebih 5000 peminat di Arena Of Stars Genting Higland. Mengambil tema persembahan cinta setinggi awan, antara lagu yang dinyanyikan Siti ialah Bukan Cinta Biasa, Jerat Percintaan, Aku Cinta Padamu, Kau Kekasihku dan Percayalah.



Tidak ketinggalan beberapa lagu yang jarang diketengahkan dalam mana-mana konsert sebelum ini, seperti Pada Cintanya, Janji Kasih, Bulan Yang Mesra dan Menjaga Cintamu. Paling istimewa tentu sekali apabila buat pertama kali Siti menampilkan puteri sulungnya, Siti Aafiyah, yang bermain piano semasa mendendangkan lagu yang cukup istimewa didedikasi khas buat dua cahaya matanya, iaitu Nadi. Turut sama sepentas adalah anak kedua beliau Afwa yang tidak kekok berhadapan dengan penonton yang ramai.

Pada konsert kali ini juga Siti Nurhaliza juga turut menampilkan anak sedara beliau iaitu Umai. Umai berjaya meraih pingat emas menerusi kategori Junior Champion Vocalist 2024 di pertandingan antarabangsa World Championships of Performing Arts (WCOPA) Ke-27 di Los Angeles, Amerika Syarikat.


Siti juga membawakan lagi bahasa Cina yang pernah dinyanyikan sebelum ini iaitu Yue Liang Dai Biao Wo De Xin. Juga membawakan lagu bahasa Tamil yang pernah menjadi fenomena pada malam konser R. Rahman di Malaysia iaitu lagu Munbe Vaa.

Di akhir konsert kali ini TokTi turut mencuri perhatian apabila membawa segmen lagu-lagu rock 90an, memperlihatkan Siti buat pertama kalinya mempersembahkan lagu-lagu malar segar termasuk Tak Mungkin Berpaling (Slam), Tiara (Kris) dan Hakikat Sebuah Cinta (Iklim). Ini adalah konsert solo terakhir Dato' Sri Siti untuk tahun 2024. Namun tahun depan masih belum tahu lagi segalanya akan diumumkan kemudian.



Moga lepas ni nama penyanyi No.1 negara terus mekar sampai keluar negara dan juga menganjurkan konsert di negara lain. Peminat terus menyokong kerjaya beliau walaupun sering dicela dengan pelbagai isu dan gosip-gosip nakal yang sedikit tidak meluntur kehebatan seorang figura yang bernama Dato' Sri Siti Nurhaliza. 







0 comments: